tiistai 23. toukokuuta 2017

Maraton kantaen 80 paunan (36,3 kg) rinkkaa.

Helsinki City Runilla minulla syntyi ajatus, mitä haluan tehdä ja miksi.

Ensin tajusin, että nautin juoksusta paljon enemmän rinkka selässäni kuin ilman sitä. Kun minulla on taakka selässäni, tehtävä on selvä: "Minun pitää kuljettaa tämä maaliin." Jouduin Helsingissä vastaamaan useasti kysymykseen: "Mitä sulla on siellä rinkassa?" Vastasin monella eri tapaa. Kotimatkalla ymmärsin, että rinkassani ovat motivaatio ja syy juosta.

Synapsit napsuivat villisti mutkitellen mutta vääjäämättömästi siihen pisteeseen, että löysin itseni kyhäämästä web-sivua osoitteeseen http://www.fatventure.com/rinkka/:

Apurinkka-keräys, tilanne 23.5.2017
Vantaalla 14.10.2017 juoksen maratonin kantaen rinkkaa, joka painaa 36.3 kg. Sen verran painaa 4270 kpl kahden euron kolikkoja, eli 8540 euroa.

Nykyinen ennätys 5 tuntia 43 minuuttia 24 sekuntia on vuodelta 2016 ja englantilaisen Michael Barkerin nimissä. Michael on taustaltaan kommando Britannian Royal Marine's joukoissa ja tällä hetkellä palomies Lontoossa.

Minä olen ahmimishäiriöinen IT-nörtti.

Viime vuonna Vantaan maratonin ennätysyritykseen  60 paunan / 27,2 kg kanssa valmistautuessani huomasin, että rasituksen määrä lisääntyy eksponentiaalisesti ja erityisesti viimeisten kilojen kanssa.

Uskon silti, että pystyn alittamaan nykyisen ennätyksen. Pystyn, koska minulla on syy.

Voin onnistua juoksussa, mutta vaikka tekisin aivan kaikkeni keräyksen edistämiseksi, en voi saavuttaa tavoitetta yksin.

Osallistumismaksuni juoksuun on 8540 euroa. Minun on saatava tuo summa lahjoituksia SPR:lle kasaan 14.10. mennessä, jotta lunastan lähtöluvan.

Tämä on siis joukkuelaji.  Tarvitsen lahjoitusten lisäksi rutkasti apua sekä vinkkejä siihen, miten tehdä Suomen Punaisen Ristin tukeminen vieläkin helpommaksi ja kiinnostavammaksi yksityisille ja yrityksille.

Katso keräyksen tilanne ja lahjoita täältä. Täytä SPR:lle lahjoitusta antaessa nimesi, jos haluat nimen näkyville ennätyksen tekoon osallistuneiden listaan.